Sunday 8 December 2013

MY DREAM COUNTRIES ON MY LIST

----- Assalamualaikum -----









Annyeonghaseyo and hello guys
Hari ni aku balik dengan cerita baru selepas last post aku 2 hari yang lepas
asyik bajet guna english je kan, hari ni aku tulis dalam malay pulak...tapi bukannya sebab apa, aku selalu guna english sebab nak improve aku punya english skills...sebab aku tau, ilmu yang aku ada ni pun tersangatlah sedikit...apa2 pun jangan pikir yang bukan2 ye ><

So, cerita apa aku nak kongsi dengan semua?
kali ni aku nak cerita pasal negara idaman yang aku nak pergi, keke
bagi yang kenal baik dengan aku pasti tau kan? kalau tak tau pun tak pe sebab tak penting pun
okay sebenarnya aku ada dua tempat yang aku nak pegi sangat2 kalau ada peluang

First tu mesti la >>>>>>>>>>>> SOUTH KOREA
sebab apa? sebab aku nak jumpa MBLAQ la kan especially G.O
macam la boleh jumpa la kan *dalam mimpi kau boleh la aina
lagi pun korea ni satu negara yang cantik and aku teringin sangat2 nak melawat sana
permandangan dia memang, fuh lawa beb! tapi aku tak nafikan yang Malaysia pun ada banyak tempat yang menarik selepas aku mengikuti kursus "We Are The Host" minggu lepas. Sebenarnya aku nak menyimpang sikit dari landasan. Harap jangan marah ><
Selepas aku sertai kursus tu, aku rasa macam aku dah jumpa cita-cita aku...even aku ni budak sains tulen, tapi aku tak nak berkerja dalam bidang tu nanti, sebab aku tak minat..doktor jangan cakap la, aku memang fobia tengok darah banyak...tapi macam mana la kan aku boleh tersesat masuk aliran tu? sebab dia satu je, aku memang betul2 tak minat akaun nak dibandingkan dengan sains tulen...that's why la aku terpaksa jugak masuk aliran sains tulen sebab sekolah aku ada 2 aliran je...agak sedih la jugak...aku nak tukar sekolah mak aku pulak tak bagi...entah la, apa yang aku tau, sekarang ni aku dah selamat duduk dalam kelas tu...nak cakap apa lagi kan ==
sebenarnya aku dah tetapkan cita2 yang aku nak kerja dengan industri pelancongan...silap2 boleh pegi melancong free...aku nak jadi Tourist Guide...boleh belajar and mahir banyak bahasa...kan best tu? ><
apa pun balik kepada sebab lain kenapa aku nak pergi korea tadi..kalau sebab first aku nak jumpa MBLAQ and G.O...kedua pula sebab aku nak pergi borong kedai music dekat sana, nak beli album2 MBLAQ...tapi masalahnya aku dah semua album MBLAQ...tapi maybe untuk new releases kan? kalau tak pon pergi borong merchandise...best jugak kalau macam tu....bukannya apa, kalau order dekat local online shop ni agak pricey la sikit sebab diorang pun nak ambil untung jugak..kalau beli terus dari sana kan lagi murah ^0^

Next let's move on to the second place
Korang rasa aku nak pergi mana? pilihan aku mesti la >>>>>>>>>>> JAPAN
sebab aku sama je...aku nak borong MBLAQ punya japanese albums...dah la japanese releases mahal sebab dia punya cukai tu la..bila purchase online, lagi la mahal
kalau pergi sana boleh purchase banyak version and harga dia pun tak la mahal mana sebab straight dari jepun...lagi pun MBLAQ punya japanese release semuanya including photocard..aku ni dalam usaha mengumpul photocard la

Aku rasa setakat ni je kot cerita aku...aku ada la cerita2 lain yang nak aku cerita..tapi nanti2 la kan
So, stay tuned ye

Annyeong hi gaseyo and keep your smile always :) 

No comments:

Post a Comment